2diet Altman

משנכנס אדר עוברים ל- 2diet lady

משנכנס אדר מרבין בשמחה, אך גם באכילת אוזני המן. ולזו יש מחיר קלורי לא קטן – כ-250 קלוריות האוזן. ואם בכל זאת אינכם יכולים לוותר על התענוג המשולש – טלו 2 כמוסות 2diet lady ביום, ותוכלו לחסוך קלוריות לאוזן

אילו היה יודע המן הרשע כי שמו ודמותו ייזכרו בהיסטוריה היהודית על ידי אכילת עוגיות דמויות אוזניו, אולי היה חושב פעמיים לפני שהטיל פור וקבע יום טבח ביהודים. אבל הסוף ידוע – המן ובניו נתלו ברחובות שושן, ואנו נהנים מאוזניים במילויים ההולכים ומשתכללים מדי שנה.


"מחירן" הקלורי של אוזני ההמן אינו זול (כ-250 קלוריות לאוזן, תלוי במילוי). אם ניקח בחשבון שאוזן אחת לא תמיד מספקת, במיוחד אם אנחנו במצב רוח חגיגי, התשלום עלול להיות כבד. אבל אפשר להוזיל אותו, מבלי לוותר על אף ביס.


2diet lady, הדיאטה מבית אלטמן, מגישה: כיצד ניתן לחסוך מאוזן המן את כמות הקלוריות. וגם כמה קלוריות מכילים מאכלי החג – מאוזני המן ועד אלכוהול.


אוזני המן – חשוב לחשב גם את המילוי

ככל שעוברות השנים, כך משתנות לנגד עינינו אוזני ההמן המסורתיות, ואת מקומן תופסות אוזניים במילויים שהגו קונדיטורים מלאי אמביציה שמאסו בישן וברגיל.

החישוב הקלורי של אוזן המן סטנדרטית הוא פשוט: 100 גרם אוזני המן מכילים בממוצע 500 קלוריות. משקלה של אוזן המן סטנדרטית הנמכרת במרכולים הוא 50 גרם, ולפיכך אוזן המן אחת היא מכילה 250 קלוריות.

ערכן הקלורי של שתי אוזני המן שווה לערכה הקלורי של סופגנייה אחת. אולם, בעוד אכילת סופגנייה בחנוכה מלווה בתכנונים וחישובים קלוריים, אוזני המן נאכלים מבלי לשים לב...

תרומה גדולה לערך הקלורי של האוזניים נותן הבצק הפריך והעשיר בשומנים (מרגרינה או חמאה), אך כמה מוסיפים המילויים השונים, ומה הם מכילים?  

פרג
רכיב תזונתי אקזוטי במיוחד. הפרג נחשב לאחד המזונות העשירים ביותר בסידן: בכל 100 גרםפרג יש כ- 1,500 מ"ג סידן! (הקצובה היומית לאישה וגבר מעל גיל 50 שנים היא 1,200 מ"ג סידן), והוא עשיר במינרלים שונים, דוגמת ברזל, אשלגן, זרחן ומגנזיום. הפרג מכיל גם 18% חלבון מן הצומח ו-42% שומן (רובו שומן רב בלתי רווי).

חשוב לדעת כי כל 100 גרם פרג מכילים 525 קלוריות, ומילויי הפרג באוזני ההמן מכילים גם סוכר...
 
חלבה
עתירת שומן וקלוריות הנתרמות בעיקר מסוכר ומשומשום. כל 100 גרםחלבה מכילים 540 קלוריות ו- 30% שומן שמגיע משומן חד בלתי רווי ושומן רב בלתי רווי. כמו כן, כל 100 גרם חלבה  מכילים 60 מ"ג סידן.
 
אגוזי מלך
100 גרם אגוזי המלך מכילים 654 קלוריות. הם מכילים 65% שומן שרובו הוא שומן רב בלתי רווי, וחומצת שומן מסוג α לינולנית, שהיא מקור לחומצת שומן מסוג אומגה 3 ממקור צמחי.

אגוזי מלך מכילים גם 15% חלבון מהצומח, וכן הם עשירים גם במינרלים כגון אשלגן ומגנזיום. כמו במקרה של מילוי הפרג, גם כאן מילוי אוזני ההמן שמקורו באגוזים מכיל סוכר. 
 
תמרים
המילוי הכי פחות משמין, מכיוון שהוא מכיל בעיקר פחמימות והוא דל בשומן. כל 100 גרם תמרים מכילים כ-290 קלוריות.
התמרים עשירים באשלגן ומגנזיום, בחומצה פולית וויטמין A. הם עשירים גם בסיבים תזונתיים, ולכן מסייעים לפעילות מערכת העיכול.
 
שוקולד
עשיר בסוכר ושומן רווי. בשנים האחרונות החלו לייחס לשוקולד תכונות חיוביות, אולם מדובר רק בשוקולד מריר משובח המכיל 70% מוצקי קקאו.

כל 100 גרם שוקולד חלב מכילים 550 קלוריות.

השומן הרווי שמכיל השוקולד קשור לעלייה בסיכון למחלות לב וכלי דם, מכיוון שהוא מעלה את רמות הכולסטרול מסוג LDL (הכולסטרול הרע).
 
 
משלוחי המנות - פחות שוקולד, יותר פירות יבשים
מי שמקפיד על מצוות משלוח מנות בפורים, רצוי שישתדל להתחשב בחבריו, ויעשה מאמץ כדי לכלול במשלוח פחות שוקולד ועוגיות עשירות החמאה ומרגרינה ויותר מוצרים דוגמת אגוזים, תאנים ותמרים יבשים.


אלכוהול
מצוות "עד דלא ידע" היא מן המצווות החשובות והמהנות של ימי החג, האמורים להיות ימי משתה ושמחה. כפי שנאמר: "חייב אדם להתבסם בשתיית יין עד כדי כך שיתבלבלו עליו היוצרות ולא יידע להבחין בין ארור המן לברוך מרדכי".

אנשים שונים מגיבים באופן שונה לשתיית אלכוהול.התגובה קשורה במשקל הגוף, במין ובמצב גופני ונפשי, ולכן כל אחד צריך להכיר את נתוניו, ובדרך שבה "מתקבל" האלכוהול על ידי גופו.

לצריכת אלכוהול יתרונות וסיכונים:
ידוע כי צריכה מתונה של אלכוהול קשורה לסיכון נמוך למחלות לב אצל גברים מעל גיל45 ונשים מעל גיל55 . ההמלצה לשתיית אלכוהול לגבר היא לא יותר מ-2 מנותאלכוהול ליום, ולאישה- לא יותר ממנת אלכוהול אחת ליום.

חשוב להקפיד על הכמויות, מאחר ששתייה מעבר לכמות המומלצת הופכת להיות גורם סיכון לשחמת הכבד ולסרטן שד בקרב נשים.

מנת אלכוהול מוגדרת לפי אחוזי האלכוהול במשקה.
 

אלכוהול – קלוריות למנת משקה

 

סוג משקה

כמות במ"ל

תאור המנה

קלוריות במנה

יין שולחני יבש

150

 ¾כוס מטבח (של 200  סמ"ק)

100

רום

20

4 כפיות

100

וודקה

45

3 כפות

100

בירה לבנה 3.5%

355

פחית

150

 

אז חג הוא חג, ושמחה היא שמחה, בעיקר בחג כמו פורים, אולם חשוב לזכור ולהיות מודעים למזון שאנו מכניסים לגופנו, ולנהוג בשליטה והמתינות.
 

 2diet lady – החיסכון שלכם בקלוריות
וכדי לצמצם את כמות הקלוריות שצרכתם, מומלץ להיעזר בכמוסות 2diet lady .בעזרת נטילת הכמוסות תוכלו לחסוך חלק מקלוריות שזה עתה הכנסתם לגופכם.


 
כמוסות 2diet lady מכילות מיצוי משעועית לבנה שנקרא Phase2, מחקרים מראים כי בנטילתו אנו יכולים לחסוך מכמות הקלוריות הנצרכות מפחמימות מורכבות (עוגות, עוגיות לחם). 
זאת ועוד –  נטילת 2diet lady פעמים ביום תביא לחיסכון קלורי גם מכמות הפחמימות האחרות שצרכתם במהלך ימות החג.   

 


 

פורים שמח!
 
מתכון לאוזני המן מופחתות קלוריות

 

הדפסשלח לחבר
כתבות נוספות בנושא
שבועות ואת בדיאטה? אל תוותרי – קזזי
הבטן נפוחה וכואבת?
באיזו עדה האוכל "עולה" לנו יותר?
עצמאות על האש
אכילה נבונה ובריאה גם בפסח
שמונה ימים - שמונה מתכונים
לעבור את החגים בשלום
שביל החלב לשבועות
זים קל – החג של מערכת העיכול
דרונט בניית אתרים