2diet Altman

אחרי החגים כבר כאן

החגים מאחורינו, השגרה לפנינו, וזה הזמן לחזור למסלול של דיאטה ופעילות גופנית, ואל הג'ינס שנשאר במידה של לפני החגים...

סוף סוף אפשר לנשום לרווחה, הגענו ל"אחרי החגים". הילדים חזרו לבית הספר, אנחנו יכולים ללכת לעבודה בשקט, ובקיצור, חזרנו לשגרה.

חזרנו לשגרה, אבל... עם קצת עודפים, ופה ושם אפשר להבחין בנזקי הדבש של ראש השנה וה"על האש" של סוכות - שאפילו צום יום כיפור לא הצליח לצמצם. אז עכשיו הזמן לזכור שהבטחנו שמיד אחרי החגים נחזור לפעילות גופנית ונפצח בדיאטה.
 
איפה מתחילים?
בכמה טיפים שיכניסו אתכם בחזרה למסלול ולג'ינס שנשאר במידה של לפני החגים...
 
1. "ריצה למרחקים ארוכים":ירידה במשקל היא תהליך ארוך. הציבו לכם מטרות ויעדי אמצע מציאותיים כך שתוכלו לעמוד במשימה. קצב ירידה הגיוני ומומלץ הינו כחצי ק"ג בשבוע.  

2. רישום מזון: אחת הדרכים היעילות ביותר לבקרה על כמות המזון שאנו מכניסים לפינו, היא רישום המזון שאנו אוכלים (יומן אכילה). באמצעות רישום מזון אפשר לזהות חריגות בתפריט הנצרך ולמצוא פתרונות לנקודות משבר.

3. שתייה: חשוב להקפיד על שתייה ללא סוכר ולוותר על שתייה מתוקה - שאולי הפרזנו בה קצת בתקופת החגים.

4. פעילות גופנית: תקופת "אחרי החגים" היא תקופה נפלאה להתחיל לעסוק בפעילות גופנית - מזג האוויר מעולה ו-35 דקות של פעילות, שלוש פעמים בשבוע, יעשו חסד עם גופכם ומשקלכם.

5. להוציא פיתויים מהבית: אם נותרו בביתכם פיתויים מהחג, דוגמת שוקולדים, בונבוניירות ועוגות, הוציאו אותם מהבית - פיתויים אלו הם הורסי דיאטה ידועים.

6. מרקים: תקופת "אחרי החגים" היא תקופה טובה לחזור ולהכין מרק ירקות בריא ודל קלוריות. מזג האוויר כבר לא כל כך חם ומרק ירקות זוהי מנת פתיחה טובה לארוחה - הוא דל בקלורית, שופע רכיבים תזונתיים ומשביע.

7. "Tomorrow is another day
" (מחר הוא יום חדש) – דברי סקארלט אוהרה ב"חלף עם הרוח". והכוונה היא לחזור לתפריט מאוזן ושפוי. לא לפצוח בדיאטות בזק דלות מאוד בקלוריות, שכן הן נועדו לכישלון - לשבירת התהליך, שמביאה לאכילה מופרזת ולעלייה במשקל. לכן הקפידו לאכול לפחות שלוש ארוחות גדולות ועד 3 ארוחות ביניים. שמרו על מרווחי זמן סבירים בין ארוחה לארוחה (לא יותר מ-4-5 שעות ולא פחות משעה וחצי).
 

תפריט שיעזור לכם להיכנס לעניינים: תפריט 1,200 הקלוריות

בוקר:4 יחידות פתית
         1/3 קופסת גבינה לבנה או קוטג' עד 5%
 
עשר: מעדן חלב 0%
 
צהריים: מרק ירקות עשיר
           ירקות טריים ומבושלים
           חזה עוף בגריל או 1/4 עוף בגריל או 4-3 קציצות מבושלות ברוטב או דג אפוי  
 
ארבע: פרוסת עוגה בחושה דקה
           שתייה חמה ללא סוכר
 
ערב: סלט ירקות גדול בתוספת 1 כפית שמן
        4 פרוסות לחם קל
        חביתה או ביצה קשה
        קופסת טונה במים או 1/2 קופסת טונה בשמן
 
לילה: פרי
 
בהצלחה!
 

 

 

 

הדפסשלח לחבר
כתבות נוספות בנושא
שבועות ואת בדיאטה? אל תוותרי – קזזי
הבטן נפוחה וכואבת?
באיזו עדה האוכל "עולה" לנו יותר?
עצמאות על האש
אכילה נבונה ובריאה גם בפסח
שמונה ימים - שמונה מתכונים
לעבור את החגים בשלום
שביל החלב לשבועות
זים קל – החג של מערכת העיכול
דרונט בניית אתרים