2diet Altman

תשכחו מזה

חושבים שכפיפות בטן יעזרו לכם להיפטר מהשומן בבטן? מאמינים שאם תחזרו לשגרה אחרי החגים תרד גם התוספת הקטנה במשקל? כנראה שאתם טועים. הדיאטנית הקלינית עמית גנור מנפצת שלל מיתוסים בנושא תזונה, דיאטה ופעילות גופנית

1. עלייה במשקל בזמן החגים מזערית ובדרך כלל אחרי החגים מצליחים להוריד את מה שעלה.


ממאמרים שנערכו בארה"ב עולה כי העלייה במשקל בתקופת החגים נעה בין 1.5-2 ק"
ג, אך המעניין הוא שלמרות שזו עלייה לא גדולה, הנטייה היא לשמר אותה ובכך להעלות מספר קילוגרמים בסופה של כל שנה, ואת על אף החזרה לשגרה לאחר תקופת החגים והחופש.

 

2. המדד החשוב ביותר בירידה במשקל הוא המשקל הכולל.

 

לא נכון! מה שחשוב בתהליך ירידה במשקל נכון ובריא הוא ירידה במסת השומן יחד עם שימור מסת הגוף הרזה, קרי: מסת השרירים. זאת משום שרקמה זו משפיעה על קצב חילוף החומרים, ויכולה לעזור במניעת ההתייעלות של הגוף, תהליך שמתרחש בכל דיאטה.

 

3. אחוז שומן גבוה מהווה גורם סיכון בריאותי ואין חשיבות לפיזור השומן שבגוף.

 

לא נכון! יש הבדל משמעותי בין השומן המתרכז באזור הירכיים לעומת השומן המתרכז באזור הבטן. ממחקרים אחרונים נמצא כי אלה שתי רקמות שונות כמעט. השומן הבטני מסוכן ומגביר את הסיכון למחלות לב וכלי דם, ואילו השומן הפריפרי (בירכיים, בידייים) לא מסוכן כלל.

 

4. "כפיפות בטן" יכולות לעזור להיפטר מעודפי השומן.

 

לא נכון! רק בשילוב של דיאטה (הגבלה קלורית) ופעילות גופנית ניתן להוריד את עודפי השומן.

הירידה תהיה יחסית מאזורי הגוף השונים ולאו דווקא מאזור הבטן או הירכיים. כפיפות בטן תורמות לחיזוק שרירים מסוימים בבטן המצויים מתחת למעטה השומן, אך לא ל"המסתו".

 

5. פעילות גופנית הופכת את השומן לשרירים.

 

לא ניתן להפוך רקמת שומן לרקמת שריר. פעילות גופנית דורשת אנרגיה שמסופקת ממאגרי השומן בגוף ובמקביל מפתחת את רקמות השריר. שילוב של דיאטה ופעילות גופנית יוביל למראה מחוטב עם שרירים מחוזקים המכוסים ברקמת שומן דקה.

 

6. ספורט מגביר את התאבון.

 

לא נכון. בדרך כלל פעילות גופנית מדכאת את התאבון. הסיבות לכך הן, כנראה, עלייה בטמפרטורת הגוף, עלייה ברמת האנדורפינים או ירידה ברמות האינסולין בדם.

 

7. חשוב לאכול ארוחת בוקר בשעה מוקדמת.

 

לא נכון! אין חשיבות לשעה. ניתן לאכול בבוקר בכל שעה. החשיבות של ארוחת הבוקר היא בשבירת הצום מהלילה, כפי שמעיד שמה באנגלית break-fast. לכן החשוב ביותר הוא לספק נוזלים לגוף, יחד עם אנרגיה זמינה, קרי פחמימות פשוטות או מורכבות. לאלה שלא מסוגלים לאכול ניתן לשתות משקאות בעלי ערך תזונתי כגון מיצי פירות, כוס חלב או גביע יוגורט עם פרי.

 

הדפסשלח לחבר
כתבות נוספות בנושא
שבועות ואת בדיאטה? אל תוותרי – קזזי
הבטן נפוחה וכואבת?
באיזו עדה האוכל "עולה" לנו יותר?
עצמאות על האש
אכילה נבונה ובריאה גם בפסח
שמונה ימים - שמונה מתכונים
לעבור את החגים בשלום
שביל החלב לשבועות
זים קל – החג של מערכת העיכול
דרונט בניית אתרים