2diet Altman

שביל החלב לשבועות

אל תיתנו למראה הלבן של המאכלים החלביים של חג השבועות להטעות אתכם, מכיוון שערכם הקלורי יכול להיות גבוה מאוד. לכן, מומלץ להקפיד על כמה כללים בסיסיים בארוחת החג, לשנן את טבלת הקלוריות, ולא לשכוח ליטול כמוסות 2diet המסייעות בעיכוב ספיגת הפחמימות

 

אצל היהודים, מה לעשות, חג זה אוכל ואוכל זה חג. כל אירוע, חג ומועד מצוינים בשולחן עמוס מטעמים, ולא פעם מזוהה החג על פי מאכליו, ולא להפך... חג השבועות מביא אל שולחננו את המאכלים החלביים, שהפכו לא מכבר לאחד מסימני היכר הבולטים שלו.

 

למה, בעצם, נהוג לציין את חג השבועות באכילת מאכלים חלביים? למנהג, מתברר, מספר סיבות, רובן קשורות למקורות:

  1. יש הסבורים כי בני ישראל קיבלו עליהם את חוקי הכשרות במעמד הר סיני, ומאחר שלא היו ערוכים להכשרת הבשר והכלים, העדיפו לאכול מאכלי חלב. 
  2. הגימטריה של המילה "חלב" שווה ל- 40. כנגד ארבעים הימים ששהה משה בהר סיני לשם קבלת התורה.
  3. הארץ שממנה מביאים את הביכורים היא "ארץ זבת חלב ודבש", וגם התורה שניתנה בחג השבועות נמשלה לחלב ודבש, כפי שכתוב ב"שיר השירים": "חלב ודבש תחת לשונך".

 

אבל, למרות שמוצרי החלב חיוניים מאוד לבריאותנו, בשל מרכיבי התזונה החשובים שהם מכילים (סידן, ויטמין B12, ויטמין B2 וחלבון), אין הכוונה בקיום מצוות החג שתפצחו באכילה מופרזת של מאכלי חלב. שכן מאכלי החלב הנאכלים בחג עשירים בקלוריות ומהווים לא פעם מכשול בפני שומרי המשקל והמרזים למיניהם.

 

להלן ערכים קלוריים במאכלי חג נפוצים:

 

 

פריט

קלוריות

עוגת גבינה, פרוסה

450

בלינצ'ס מתוק, 1 יחידה

395

בלינצ'ס מלוח, 1 יחידה

360

לזניה צמחונית, פרוסה בינונית

650

קיש גבינות, פרוסה בינונית

450

פיצה, משולש

350

לביבת גבינה, בינונית

350

 

 

על מנת להימנע מעלייה במשקל במהלך ימי החג, מומלץ לאמץ מספר הרגלים:

  • ראשית, מומלץ להגיע לארוחת החג לא רעבים. טעות נפוצה ביותר בקרב מרזים היא לצום כל היום ו"לשמור" את יתרת הקלוריות היומיות לארוחת החג. צריך לזכור שחשבון הקלוריות שלנו אינו חשבון הבנק שלנו, ושכשאנו צמים כל היום אנחנו חשים תחושת רעב שמתעצמת אל מול שולחן החג העמוס במאכלים מיוחדים וחגיגיים. התוצאה, בדרך כלל, היא העמסה של מזונות על הצלחת, וכמובן צבירת קלוריות עודפות.
    הפתרון – לאכול במשך היום מזונות המכילים כמות קלוריות קטנה, מזונות דוגמת סלט, ביצה קשה, כריך מלחם קל, יוגורט ופרי, כך אנו חוסכים את ההתנפלות הבלתי נשלטת בארוחת החג.
     
  • 2diet. לפני הארוחה – שמכילה בעיקר מוצרי חלב, אך גם כמות לא מבוטלת של פחמימות –  חשוב ליטול כמוסות 2diet שמכילות את Phase2, עם החומר הפעיל פאזולמין, המסייע במניעת פירוק פחמימות מורכבות , ובכך, למעשה מעכב ספיגה של קלוריות המגיעות מפחמימות.

  • הרבו באכילת מנות ירקניות. בארוחת החג הרבו באכילת מנות המבוססות על ירקות, למשל סלטים, ירקות קלויים בתנור עם מעט שמן זית וחומץ בלסמי. על ידי כך תוכלו לשבוע ממזון שתורם ערך קלורי נמוך יחסית בהשוואה למאכלי החלב עתירי הקלוריות.

  • אל תשכחו לשתות גם בחג. הרבו בשתיית משקאות נטולי קלוריות, לפני, אחרי ואף תוך כדי הארוחה. לא פעם אנו חשים תחושת צמא, המתפרשת אצלנו כתחושת רעב מדומה. לפיכך, מומלץ ראשית לשתות, על מנת לדעת האם מדובר בתחושת צמא או בתחושת רעב אמיתית או מדומה.
    רצוי לשתות מים, סודה, תה צמחים ומשקאות דיאט.
    רעיון ללימונדה טעימה: אפשר לסחוט לימון, להוסיף לו עלי נענע, ממתיק מלאכותי (מומלץ על בסיס סוכרלוז), מים קרים וקרח – ומתקבלת לימונדה קרה לימות הקיץ החמים.

  • להגיע לארוחת החג עם בגדים צמודים. כך יחמיאו לכם על שרזיתם וגם החגורה ההדוקה של המכנסיים לא תאפשר לכם לאכול ללא הגבלה (זאת בתנאי שלא פותחים אותה...

  • ולסיום, גם אם אכלתם יותר ממה שתכננתם או התכוונתם, וחרגתם ממכסת הקלוריות היומית, החשוב ביותר הוא להמשיך ולשמור על המשקל/דיאטה ביום שלמחרת. לא לתת למעידה הקטנה הזו להרוס לכם את התהליך.

 

 

מתכונים לשבועות:

פשטידת כרישה וגבינות

עוגת גבינה קלה

 

הדפסשלח לחבר
כתבות נוספות בנושא
שבועות ואת בדיאטה? אל תוותרי – קזזי
הבטן נפוחה וכואבת?
באיזו עדה האוכל "עולה" לנו יותר?
עצמאות על האש
אכילה נבונה ובריאה גם בפסח
שמונה ימים - שמונה מתכונים
לעבור את החגים בשלום
זים קל – החג של מערכת העיכול
2diet lady – חוסכים בקלוריות של המצה
דרונט בניית אתרים