2diet Altman

אכילה נבונה ובריאה גם בפסח

חג הפסח בפתח ועמו מאכלים ופיתויים לרוב. הנה כמה טיפים שיעזרו לעשות קצת סדר בבלגן בלי ליפול למלכודת הקלוריות של החג. והגדתם גם לבניכם ולבנותיכם
לצמצם ככל שניתן באכילת מצות
לצמצם ככל שניתן באכילת מצות

עקרונות שכדאי לאמץ:

  • מומלץ ליהנות ממאכלי החג, אך בשיקול דעת, בלי להיסחף ועם ביקורת יומית על כמות הקלוריות היומית.
  • מומלץ לצמצם באכילת מצות רגילות, ולהעדיף על פניהן מצות קלות.
  • להקפיד מאוד על שתייה מרובה, לפחות עשר כוסות מים או נוזלים דיאטטיים ביום
    (לא כולל תה וקפה).
  • כדאי לשלב בין הארוחות מוצרים דלי קלוריות, פרי, יוגורט או חטיפים דיאטטיים.
  • בשתיית מספר כוסות יין, בליל הסדר או בארוחות החג, כדאי להעדיף את יין הרוזה, שערכו הקלורי נמוך יותר.
  • צורות הכנת המזון המועדפות הן בישול, אפייה וצלייה.
  • במרק החג המסורתי, להעדיף תוספת של ירקות מבושלים על פני כמויות של עוף ובשר. 
  • לא לפספס את הימים הבהירים של חופשת הפסח, ולנצלם לטיולים משפחתיים בחיק הטבע או לפעילות ספורטיבית אחרת. פעילויות אלה טובות לבריאות מכל בחינה, ובזמן שעוסקים בהן, מתמקדים פחות במזון.

 

ממה כדאי להיזהר?  

  • מאכילה חופשית, ספונטנית, נטולת כל היערכות ומחשבה, המתירה כל מסגרת קיימת.
  • מלשלב אכילת מצות בכל ארוחה. ערכן הקלורי והגליקמי של המצות גבוה, וכיוון שאין מדובר במצווה דתית או הלכתית, כדאי להפחית באכילתן ככל הניתן.  
  • מצריכת חטיפים משמינים בין הארוחות, ובמיוחד מן הממתקים של חג הפסח המבוססים על קוקוס, שוקולד ואגוזים.
  • מטיגון. טיגון הוא 'אאוט' בפסח ובכל יתר ימות השנה. להימנע ככל האפשר.
  • מעודפי קניידלעך. טעים-טעים, אבל בכמות גדולה זו עוד מכה שלא כתובה בתורה. הקניידלעך, העשויים מקמח מצות ולעיתים משומן-עוף, הם פצצת פחמימות וקלוריות.
  • מכמות הסעודות הגדולות בחג. הארוחות הגדולות של חג הפסח עתירות ועשירות במיוחד, ומומלץ מאוד להגביל ככל האפשר את כמותן. להעיז ולדלג על הזמנה מסוימת, לא לארח ולהתארח בכל יום, זה מעייף פחות, מקל על מערכות הגוף ועוזר לבריאות. תחת זאת אפשר להגיע בשלב הקפה (וגם אז לנהוג בעוגות בחשדנות) או ללכת לסרט, להצגה, לצאת לטיולים בטבע או לשחק כדורגל בחוף הים עם הילדים.    

למתכון לחמניות קלות לפסח »»

הדפסשלח לחבר
כתבות נוספות בנושא
שבועות ואת בדיאטה? אל תוותרי – קזזי
הבטן נפוחה וכואבת?
באיזו עדה האוכל "עולה" לנו יותר?
עצמאות על האש
שמונה ימים - שמונה מתכונים
לעבור את החגים בשלום
שביל החלב לשבועות
זים קל – החג של מערכת העיכול
2diet lady – חוסכים בקלוריות של המצה
דרונט בניית אתרים