2diet Altman

כללים לתזונה נבונה

אופנות של דיאטות באות וחולפות, אולם משקל גופנו הוא תוצאה של תורשה וסביבה, בשילוב גורמים פיזיים, פסיכולוגיים וחברתיים. אימוץ הכללים הבאים יסייע לכם לשמור על משקל גוף נמוך ולאמץ תזונה נבונה כחלק מאורח חיים בריא

ההשמנה היא בעיה תזונתית מרכזית בחברת השפע, ונחשבת לאחד מגורמי הסיכון לתחלואה ולתמותה ממחלות לב וכלי דם, סוכרת, סרטן ועוד. ניהול משקל ואכילה נכונה כחלק מאורח חיים, ולא בהתאם לדיאטה האופנתית האחרונה, ישמרו על בריאותכם התקינה ועל משקל גוף נמוך וקבוע.

 

 

איכלו מזון מגוון

  • אכילת מזון מגוון במהלך תהליך הרזיה מסייעת לשמירה על מוטיבציה גבוהה, מונעת שעמום ומבטיחה שתישארו בתהליך זמן ארוך יותר, ובכך תשמרו על בריאותכם לתקופה ארוכה יותר. שלבו בתפריטכם מזון מכל קבוצות המזון: פירות, ירקות, דגנים מלאים, מוצרי חלב רזים, דגים ובשר רזה ושומנים בריאים.

 

איכלו נכון

  • הימנעו מאכילה חפוזה. אכילה חפוזה גורמת בדרך כלל לצריכה גבוהה יותר של קלוריות מבלי לשים לב.
  • בשלו בכמות גדולה והקפיאו מנות למקרים שלא יהיה לכם זמן או חשק לבשל. כשאין זמן, קל יותר לאכול מכל הבא ליד.
  • איכלו בצלחות בגודל בינוני, ולא בצלחות גדולות שבהן כמות סבירה של מזון נראית קטנה.
  • אל תהססו לזרוק את שאריות האוכל שנותרו בצלחות של הילדים. אתם אינכם פח הזבל הביתי, ואין זה תירוץ לאכול עוד.

 

איכלו ביום לפחות 5 מנות של ירקות ופירות

  • הירקות והפירות מהווים מרכיב חשוב בתזונתנו. הם מכילים סיבים תזונתיים ומסייעים למניעת עצירות ולמניעת מחלות לב וכלי דם, סוכרת ועוד. הם מכילים ויטמינים ומינרלים ורכיבים צמחיים נוספים החשובים לבריאותנו.
  • רצוי להעדיף ירקות על פני פירות מכיוון שהם מכילים מעט מאוד סוכר.
  • הקפידו על ירקות כמרכיב בכל ארוחה.
  • דאגו להכין ירקות מבושלים וטריים מבעוד מועד.
  • סלט חתוך שאינו מתובל יכול להישמר בכלי אטום מספר ימים, וכשרעבים אפשר להתחיל עמו ארוחה, במקביל לחימום שאר האוכל. אפשר כמובן להכין סיר מרק ירקות דל קלוריות.
  • פרי מיובש יכול לשפר את ההרגשה כשרוצים משהו מתוק.

 

הפעילו את הגוף

  • פעילות גופנית מסייעת בהרזיה וטובה גם לבריאות. לכו ברגל כאשר מתאפשר, עלו ורדו במדרגות, במקום במעלית, החנו את המכונית בחניון מרוחק מעט וצעדו לעבודה.
  • הליכה של 60 דקות שלוש פעמים בשבוע בשילוב תוכנית תזונתית יכולה להוביל לירידה משמעותית במשקל.

  

הרבו בשתייה

  • מים חשובים לתהליכים שונים בגוף, ביניהם גם תהליכי פירוק שומן.
  • לעתים אנחנו לא מבדילים בין תחושת רעב לתחושת צמא ואוכלים במקום לשתות. דאגו להכין קנקן שתייה בהישג יד כדי להרוות את צימאונכם או כשמתחשק משהו.
  • בחורף שתו ספל מרק, בקיץ אפשר מים צוננים ועלי מנתה, או כל שתייה דלת קלוריות אחרת: סודה, תה צמחים... 

קנו מזון בתבונה

  • קנו בחוכמה את המזון שלכם ואל תציפו את הבית במזון שמפתה אתכם.
  • קנו מעט ועשו זאת יותר מפעם בשבוע.
  • כשאתם קונים משהו מתוק לאורחים/לילדים, קנו מדי פעם גם משהו קטן עבורכם, ואיכלו אותו בהנאה וללא ייסורי מצפון.

 

הגבילו את צריכת הסוכר והאלכוהול

  • סוכרים הם קלוריות "ריקות", כיוון שמעבר לקלוריות, אין הם תורמים לגוף רכיבים תזונתיים טובים דוגמת ויטמינים ומינרלים. הם מעוררים תיאבון וגורמים להשמנה.
  • צמצמו במזונות המכילים סוכרים: מיצי פירות, עוגות ועוגיות ודברי מתיקה.
  • צריכה מתונה של אלכוהול (עד כוס יין אחת ליום לאישה ועד שתי כוסות יין לגבר ליום) תורמת לבריאות, ומונעת מחלות לב וכלי דם, אולם יש לזכור שככל שאחוז האלכוהול במשקה גבוה יותר, כך המשקה תורם יותר קלוריות, ולכן יש להיזהר בצריכתו.

 

חישבו חיובי

  • חפשו דרך להירגע ולהתפנק שלא באמצעות מזון. האוכל אינו פיתרון לתסכולים ולכעסים.
  • לימדו להקשיב לגופכם: כשאתם רעבים איכלו ואל תדחו את האכילה לשעה של איבוד שליטה. וכשאתם שבעים – אינכם חייבים לגמור את כל המזון שבצלחת.
  • לימדו להבחין בין תחושת רעב לחשק. רעב הוא תחושה פיזיולוגית שבה הגוף מסמן לנו על מחסור באנרגיה, ואילו החשק הוא צורך נפשי לאכול גם שאיננו רעבים.
  • הימנעו מהשוואות. לכל אדם מבנה גוף שונה, והמטרה היא לשפר את מצבכם ביחס לעצמכם ולא ביחס לאנשים אחרים או לסטנדרטים מקובלים.

 

תכננו את היום שלכם מראש

  • אכילה מחוץ לבית היא חלק מהווי תרבותי, ולכן לא צריך להתנזר אלא לבחור את המנות המכילות פחות שומן וסוכר.
  • שימו לב לגודל המנות. המנות המוגשות באירועים או במסעדות מספיקות לא פעם לשני סועדים. אפשר לחלוק עם חבר ולחסוך בקלוריות.
  • בימים של סידורים או בילוי מחוץ לבית כדאי לתכנן את הארוחות מראש. כך תחסכו באכילת קלוריות מיותרות בעקבות תוכניות של הרגע האחרון.

 

 2diet

  • נטילת 2diet על בסיס קבוע תסייע לכם בניהול המשקל. כמוסות 2diet מכילות שני חומרים פעילים:
  • Phase2 – מיצוי משעועית לבנה שנמצא במחקרים קליניים כי הוא מונע ספיגה של פחמימות מורכבות שאנו מקבלים מן המזון. התוצאה: צמצום בצריכת הקלוריות הנספגות לגוף.
  • CLA – חומצת שומן המסייעת בהורדת המשקל מרקמת השומן.
  • שימוש ב-2diet  על בסיס קבוע יסייע הן להשגת משקל היעד בתהליך ההרזיה והן בשמירה עליו.
  • הפחתת התשוקה למתוק והגברת תחושת השובע. 

 

הדפסשלח לחבר
כתבות נוספות בנושא
על הריון, לידה ומשקל מיותר: קל לעלות, קשה לרדת, אבל אפשרי
יצאתם לחופשה ושכחתם את הדיאטה?
טיפ לאכילה בריאה: בשלו את תפוחי האדמה שלמים
חוזרים לשגרה
איך להוריד 5 ק"ג בשנה מבלי להתאמץ (כמעט)
פירות בקיץ: איכלו במידה
אתם בחופשה, הדיאטה לא
דרונט בניית אתרים