2diet Altman

על הריון, לידה ומשקל מיותר: קל לעלות, קשה לרדת, אבל אפשרי

שמחה גדולה, תינוק חדש בא לעולם. אבל קצת פחות משמחת העובדה שאת נשארת עם כמה וכמה ק"ג מיותרים, שהקפדת לאגור במשך 9 חודשים. מה עושים? הסוד הוא שאין סוד וגם אין קסם לירידה במשקל לאחר לידה. הדרך היא לאכול מזון בריא, לשלב פעילות גופנית ולהתאזר בסבלנות. לפנייך כמה עצות שיעזרו לך בתהליך

הנה הוא יצא מתוך גופך, התינוק החדש שלך, הוא מרגש, הוא חמוד, הוא גם בוכה לא מעט, ובעיקר הוא מעסיק אותך רוב שעות היום והלילה. והנה, חשבת שעכשיו תוכלי סוף סוף להיפטר מבגדי ההיריון שכבר מאסת בהם, ולחזור לבגדים הישנים והטובים. אבל איכשהו את מוצאת את עצמך ממשיכה עם אותה  גרדרובה (ומדי פעם שולחת מבט נוגה לעבר מכנסי הג'ינס מלפני, ששוכבים מקופלים יפה בארון ומחכים לך), כי מה לעשות, הבטן לא נעלמת כל כך מהר, וגם לא הקילוגרמים העודפים.

 

הסוד הוא שאין סוד וגם אין קסם לירידה במשקל לאחר לידה. הדרך היא לאכול מזון בריא, לשלב פעילות גופנית ולהתאזר בסבלנות. אל תשכחי שירידה במשקל לאחר לידה היא יותר מלנסות להידחק לג'ינס הישנים. הקילוגרמים העודפים שאת נושאת עלייך כעת, עזרו עד לא מזמן לפתח תקופת חיים של בריאות טובה.

 

אכלי מזונות בריאים

כאשר היית בהיריון, סביר להניח ששינית את הרגלי האכילה שלך ועברת לתזונה שעיקרה תמיכה בעובר ובהתפתחותו. אבל גם לאחר הלידה חשוב להמשיך להקפיד על תזונה תקינה ונכונה, בעיקר אם את מיניקה. בחירה נכונה של מזונות תסייע לך להיפטר מהמשקל העודף.

 

התמקדי בפירות, ירקות ודגנים מלאים

מזונות עשירים בסיבים תזונתיים, דוגמת פירות, ירקות ודגנים מלאים, יספקו עבורך רכיבי תזונה חשובים, ובנוסף יתרמו לתחושת השובע והמלאות לאורך זמן. בחירה טובה נוספת היא מוצרי חלב דלי שומן כגון חלב דל שומן, יוגורט וגבינות רזות. עוף, מרבית הדגים, קטניות וחלקים רזים של בקר (סינטה, פילה וחלקים אחוריים) מהווים מקור טוב לחלבון, אבץ, ברזל וויטמיני B.

 

הימנעי מפיתויים

הקיפי עצמך במזונות שטובים לתזונה שלך. אם ג'אנק פוד מהווה פיתוי גדול מדי עבורך, הרחיקי אותו מהבית.

 

אכלי מנות קטנות

אל תדלגי על ארוחות ואל תגבילי את כמות הירקות שאת צורכת. בצורה הזו תחמיצי רכיבי תזונה חיוניים. במקום זאת, הגבילי את גודלי המנות המכילות כמות גבוהה של קלוריות.

 

אכלי רק כאשר את מרגישה רעב

אם את מרגישה לחץ, עצבנות או סתם חושבת שזה הזמן לאכול, הסיחי את דעתך. צאי עם תינוקך לטיול באוויר הצח, צלצלי לחברה או קראי ספר.

 

הכירי את 2diet mom (לנשים שאינן מיניקות)

כמוסות 2diet מכילות את החומר הפעיל פאזולמין שמונע ספיגה של כ- 30% מכמות הפחמימות הנאכלות בדיאטה, ובכך תורם לירידה במשקל. בנוסף מכילות הכמוסות נוסחה ייחודית של ויטמינים ומינרלים, בתוספת MSM, המסייעת לחידוש שורשי השיער ועוזרת לטפל בתופעת הנשירה האופיינית לתקופת אחרי הלידה.

 

קדימה, צעדי!

לאחר שרופא הנשים נתן לך אישור, התחילי בפעילות גופנית. הכללים הם:

 

להרגיש בנוח

אם את מיניקה, הניקי את ילדך לפני הפעילות. לבשי חזייה תומכת ובגדים נוחים.

 

התחילי לאט

התחילי עם פעילות אירובית קלה, כגון הליכה, אופני כושר או שחייה. הימנעי מקפיצות ומתנועות קופצניות, וכן ומתנועות שגורמות לזעזועים.

 

התעמלי בהפוגות

התעמלי בפרקים קצרים לאורך היום, ככל שהסיבולת שלך מאפשרת לך. בהדרגתיות הגבירי את משך ואת עצימות הפעילות.

 

שלבי את תינוקך בפעילות

קחי את תינוקך יחד איתך לטיול יומי בעגלה או במנשא. הניחי אותו לידך כאשר את מבצעת תרגילי מתיחות.

 

שתי מים

זכרי לשתות כמות נאותה של מים לפני ותוך כדי הפעילות הגופנית. אם את מרגישה כאב או חוסר נוחות או טשטוש ראייה, הפסיקי להתעמל.

 

היי מציאותית

מרבית האמהות מאבדות כ- 4.5 ק"ג במהלך הלידה, הכוללים את משקל הילוד, שליה ומי שפיר. במהלך השבוע הראשון לאחר הלידה, תאבדי משקל נוסף, כיוון שצברת נוזלים. אולם רקמת השומן שנצברה במהלך ההיריון אינה נעלמת מעצמה.

 

באמצעות דיאטה ופעילות גופנית סביר והגיוני לאבד כ- ½ ק"ג בשבוע. ולכן תהליך החזרה למשקל של לפני ההיריון יכול להימשך כחצי שנה או יותר, בין שאת מניקה ובין שלא, וגם אז משקל גופך יכול להתפזר בצורה אחרת מזו שהייתה לפני ההיריון. החשוב ביותר הוא שתהיי סבלנית עם עצמך ותקבלי את השינויים בגופך ואת קצב התרחשותם, בדיוק כפי שקיבלת אותם במהלך ההיריון.

 

הדפסשלח לחבר
כתבות נוספות בנושא
יצאתם לחופשה ושכחתם את הדיאטה?
כללים לתזונה נבונה
טיפ לאכילה בריאה: בשלו את תפוחי האדמה שלמים
חוזרים לשגרה
איך להוריד 5 ק"ג בשנה מבלי להתאמץ (כמעט)
פירות בקיץ: איכלו במידה
אתם בחופשה, הדיאטה לא
דרונט בניית אתרים